Υπάρχει ένας λόγος για τα πάντα. Ίσως να αναρωτιέστε γιατί τα πράγματα γίνονται ή χτίζονται με ένα συγκεκριμένο τρόπο αλλά ακόμη δεν έχετε πάρει απάντηση. Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα στην τεχνολογία και τη μηχανική που έχουν αλλάξει συγκεκριμένες κατασκευές.
Ωστόσο, αν κάτι έχει αποδειχθεί πως είναι η καλύτερη επιλογή και λύση, κανένας μηχανικός δεν θα θελήσει να το αλλάξει. Τα τρένα για παράδειγμα έχουν εξελιχθεί από την ατμοκίνηση σε φουτουριστικές μηχανές υψηλής ταχύτητας που γνωρίζουμε σήμερα. Αντιθέτως, οι γραμμές του τρένου που χρησιμοποιούνται σήμερα δεν έχουν αλλάξει και πολύ τα τελευταία 200 χρόνια.
Αν έχετε περπατήσει ποτέ κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών θα έχετε παρατηρήσει πως οι ράγες βρίσκονται ανάμεσα σε πέτρες.
Αυτές ονομάζονται έρματα ή έρματα σιδηροτροχιών και βοηθούν στο να μείνουν οι ράγες με ασφάλεια στη θέση τους.
Δεν είναι εύκολο έργο να διατηρηθούν στη θέση τους. Οι ράγες μπορούν να αλλάξουν από τη θερμική διαστολή, την κίνηση του εδάφους και τις δονήσεις. Το νερό της βροχής και η αλλαγή του καιρού μπορούν επίσης να επηρεάσουν τη δομή τους. Το έρμα προστατεύει τα τμήματα από τα παραπάνω στοιχεία. Το παχύ στρώμα πέτρας αποτρέπει επίσης τα ζιζάνια, τα φυτά και την ανάπτυξη βλάστησης κάτω από τις ράγες.
Οι ράγες πρέπει να υποστηρίζουν τα τρένα που ζυγίζουν εκατοντάδες χιλιάδες κιλά το καθένα. Οι μηχανικοί συνειδητοποίησαν πριν δύο αιώνες πως έπρεπε να οικοδομήσουν μια σταθερή βάση. Πρώτα τοποθετούνται τα έρματα, μετά τα ξύλινα δοκάρια και στο τέλος προστίθενται και άλλες πέτρες. Οι πέτρες βοηθούν στο να μην παρασύρονται τα κομμάτια και να μένουν σταθερά. Τα χαλίκια επίσης αποτρέπουν τις ράγες από το να πλημμυρίσουν ή να μετακινηθούν από το νερό. Είναι τοποθετημένα σφιχτά και έχουν ασύμμετρο σχήμα και μέγεθος, λειτουργώντας σαν μηχανισμός αλληλοσύνδεσης.
Όταν το χαλίκι αρχίζει να συνθλίβεται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα και τα νέα έρματα πρέπει να τοποθετηθούν στις ράγες με ειδικό μηχάνημα αναγκάζουν τα τρένα να μειώσουν ταχύτητα για ένα χρονικό διάστημα έως ότου οι βράχοι μπουν στη θέση τους.
Πηγή athensmag
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου