Μπαρ και καφετέριες στις δημοφιλέστερες πόλεις της χώρας διαμαρτύρονται πως δεκάδες χιλιάδες από τα στιλάτα ποτήρια τους «εξαφανίζονται» κάθε χρόνο επειδή οι τουρίστες τα κλέβουν ως σουβενίρ. Οπότε για να καταπολεμήσουν το φαινόμενο, κάποια καταστήματα αποφάσισαν να εφαρμόσουν μερικές πρωτότυπες, ενίοτε ανορθόδοξες, λύσεις.
Στη Μπρυζ, ο Philip Maes, ιδιοκτήτης του Bruges Beerwall, τοποθέτησε αντικλεπτικά στα ποτήρια της μπίρας. «Χάνουμε κάθε χρόνο τουλάχιστον 4.000 ποτήρια. Ειδικά από τουρίστες που τους αρέσει να τα παίρνουν μαζί τους στη βόλτα τους. Για κάποιο λόγο, ορισμένοι πελάτες νομίζουν πως όταν πληρώνουν για κάτι που πίνουν, παίρνουν το ποτήρι ως δώρο», εξηγεί. «Ένα τέτοιο σύστημα ασφαλείας κοστίζει περίπου 4.000 ευρώ. το καλό στην περίπτωσή μας είναι πως ήδη είχαμε αρκετά αντικλεπτικά επειδή διαθέτουμε και κατάστημα μπίρας. Ήδη υπάρχουν στην έξοδο μηχανήματα που σκανάρουν όσοι μπαίνουν και βγαίνουν», προσθέτει.
Στη Γάνδη, το Dulle Griet, ένα μπαρ που σερβίρει 500 διαφορετικά είδη μπίρας, πήγε τα μέτρα ασφαλείας ένα βήμα παραπέρα, ζητώντας στους πελάτες του το παπούτσι τους ως εγγύηση.
«Οποιοσδήποτε πίνει μπίρα στο μαγαζί μας πρέπει να παραδώσει πρώτα το ένα παπούτσι του. Εμείς στη συνέχεια το βάζουμε σε ένα καλάθι, το οποίο σηκώνουμε και κρεμάμε ψηλά στο ταβάνι. Πλέον το καλάθι έχει γίνει κάτι σαν ατραξιόν του μαγαζιού, αλλά για εμάς αποτελεί εγγύηση πως δεν θα κλέψουν τα ποτήρια. Είναι όλα τους αρκετά ακριβά επειδή αποτελούν ειδική κατασκευή. Οι τουρίστες απλώς θέλουν ένα σουβενίρ. Κάποιοι έχουν φτάσει σε σημείο να κλέβουν τα κάδρα από τους τοίχους. Ειδικά το χειμώνα είναι δύσκολο να το αντιληφθούμε, με όλα αυτά τα χοντρά μπουφάν κρεμασμένα στους τοίχους. Το καλοκαίρι δεν μπορούν να τα κρύψουν τόσο εύκολα», λέει ο Alex Devriendt, ιδιοκτήτης του μπαρ.
Τα βελγικά ποτήρια μπίρας κυκλοφορούν σε διάφορα σχήματα και μεγέθη, σχεδιασμένα τις περισσότερες φορές με τρόπο κατάλληλο που να αναδεικνύει το κάθε είδος.
Τα δημοφιλέστερα και πιο αγαπημένα για τους τουρίστες είναι εκείνα της Brugse Zot, της μοναδικό κεντρικό ζυθοποιείο της Μπρυζ. Η συγκεκριμένη οικογενειακή επιχείρηση τα παρέχει δωρεάν στα μπαρ ως έναν τρόπο διαφήμισης του προϊόντος της, αλλά παραδέχεται πως η ιδέα έχει μεγάλο κόστος.
«Κάθε μήνα παραδίδουμε χιλιάδες καινούργια ποτήρια στη Μπρυζ. Είναι αναγκαίο κακό για τους ζυθοποιούς. Είναι η επαγγελματική κάρτα μας, οπότε θέλεις κάθε καφετέρια να τα έχει πάντα διαθέσιμα. Αλλά κοστίζει πολλά χρήματα όταν ο κόσμος αρχίζει να περπατά, κρατώντας τα στο χέρι. Στα μπαρ των ξενοδοχείων τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα από τις καφετέριες. Εκεί εξαφανίζονται πολλά περισσότερα», λέει ο Jan Paillaert.
Πηγή lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου