Sam Shere, 6 Μαΐου 1937
Στις 6 Μαΐου του 1937 το Γερμανικό αερόπλοιο Hindenburg εξεράγη ξαφνικά, καθώς επιχειρούσε να προσγειωθεί. Το γεγονός αυτό συνέβη στο Lakehurst του New Jersey, όταν το 245-μέτρων αερόπλοιο είχε μόλις συμπληρώσει για 11η φορά το υπερατλαντικό του ταξίδι. Δίχως καμία προειδοποίηση, στις 19:21 εκείνη την ημέρα, πραγματοποιήθηκε αρχικά μια μικρή έκρηξη και η φωτιά δεν άργησε να ξεσπάσει, ενώ ακολούθησε και μία δεύτερη δυνατότερη έκρηξη! Η φωτιά κατέκλεισε το πίσω μέρος τού σκάφους και σε λιγότερο από ένα λεπτό, ολόκληρο το αερόπλοιο βρισκόταν ήδη στο έδαφος, με τα συντρίμια του τυλιγμένα στις φλόγες.
Η πυρκαγιά όπως ήταν λογικό, δεν άργησε να "εξαφανίσει" το σκάφος, αφήνοντάς το μόνο με τον αλουμινένιο του σκελετό και σκοτώνοντας τους 36 από τους 97 επιβαίνοντές του. Το ατύχημα πιθανολογούταν για αρκετό καιρό ότι προκλήθηκε από ανάφλεξη στατικού ηλεκτρισμού με το εξαιρετικά εύφλεκτο αέριο υδρογόνο που κρατούσε το αερόπλοιο στον αέρα. Ωστόσο, μια πρόσφατη έρευνα που έγινε από έναν συνταξιούχο επιστήμονα της NASA και σε βοήθεια με κάποια καταγεγραμμένα αρχεία τής Γερμανικής εταιρείας Zeppelin, έδειξε ότι η πραγματική αιτία τής έκρηξης ήταν η αναφλεξιμότητα του περιβλήματος του Hindenburg (παρόλο που υποστήριζαν ότι κατά τη διάρκεια της πτήσης δεν υπήρχε ενδεχόμενο τέτοιου κινδύνου).
Η συγκεκριμένη φωτογραφία, όπως φυσικά και άλλες που τραβήχτηκαν εκείνη τη στιγμή, σηματοδότησε μια νέα εποχή για το φωτορεπορτάζ, καθώς ποτέ ξανά μέχρι τότε, μία καταστροφή δεν είχε καταγραφεί τόσο λεπτομερώς! Μια διαβολική σύμπτωση είχε φέρει σε εκείνο το μέρος λίγο πριν το ατύχημα, 22 φωτογράφους προκειμένου να κάνουν μια "φωτογράφηση ρουτίνας", όπως θα λέγαμε και σήμερα. Αντ' αυτού, καθώς οι επιζήσαντες ξεπηδούσαν από το αερόπλοιο, κατέγραφαν κάθε στιγμή λεπτό προς λεπτό. Μάλιστα αργότερα, όταν οι φωτογράφοι αυτοί εμφανιζόντουσαν σε εφημερίδες και ραδιόφωνα προκειμένου να περιγράψουν το σκηνικό, το εξιστορούσαν τόσο παραστατικά και λεπτομερώς που έκαναν τους ανθρώπους που το άκουγαν και το διάβαζαν, να νιώθουν μέρος αυτού τού γεγονότος.
Για αρκετά χρόνια μάλιστα, τα Ζέππελιν σαν το Hindenburg φαινόντουσαν να είναι το μεταφορικό μέσο τού μέλλοντος. Τα ευρύχωρα σώματά τους με αυτό το ιδιαίτερο σχήμα, έδιναν τη δυνατότητα για πιο ομαλές και γρήγορες μεταφορές, δίνοντάς τους το πλεονέκτηματα τόσο απέναντι στα πλοία τής γραμμής, όσο και στα αεροπλάνα. Το Hindenburg μάλιστα, διέθετε ατομικές καμπίνες για ύπνο, παρόμοιες με αυτές των τρένων, μία πλήρως εξοπλισμένη τραπεζαρία, αλλά κι ένα κομψό σαλόνι.
Μαζί με το συμβάν αυτό, η ανθρωπότητα συνειδητοποίησε τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε ένα ταξίδι με ένα τόσο εύφλεκτο μέσο μεταφοράς, γι'αυτό και αμέσως μετά η ζήτησή τους σχεδόν εκμηδενίστηκε.
Πηγή photocontest
Άρθρο: Δημήτρης Βακρινός
Μερικές ακόμα φωτογραφίες για το Χίντενμπουργκ https://3otiko.blogspot.gr/2012/05/75.html και μερικές ακόμα καταστροφές αερόπλοιων https://3otiko.blogspot.gr/2012/11/10_6.html :)
ΑπάντησηΔιαγραφή