Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2017

Tι σημαίνουν τα «ιερογλυφικά» στα τοιχώματα ενός ελαστικού;


Τι μας δηλώνουν οι διάφοροι συνδυασμοί γραμμάτων και αριθμών πάνω στα πλευρικά τοιχώματα ενός ελαστικού και τι πρέπει να προσέχουμε κατά την…ανάγνωσή τους;



Πάνω στα «μάγουλα» ενός ελαστικού υπάρχουν διάφορα γράμματα και νούμερα, τα οποία μοιάζουν για πολλούς οδηγούς με…ιερογλυφικά. Ας ξεκλειδώσουμε αυτούς τους κώδικες και ας δούμε τι σημαίνει καθένα από αυτά.

1. Το πλάτος του ελαστικού σε χιλιοστά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 195).

2. Η σχέση ύψους προς πλάτος ενός ελαστικού. Εδώ είναι το 65% των 195 χιλιοστών.

3. Το R αναφέρεται στα Radial ελαστικά με ακτινωτή πλέξη, όπως είναι πλέον σχεδόν όλα τα σύγχρονα λάστιχα.

4. Η διάμετρος της ζάντας σε ίντσες. Μία ίντσα αντιστοιχεί σε 2,54 εκατοστά.

5. Δείκτης φορτίου ανά ελαστικό. Το 91 αντιστοιχεί σε 615 κιλά ανά ελαστικό.

6. Δείκτης ανώτατης ταχύτητας. Το Η σημαίνει, ότι το ελαστικό είναι κατάλληλο για ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα.

7. Το όνομα του κατασκευαστή.

8. Σήμανση DOT. Ο τετραψήφιος αριθμός αποκαλύπτει την ημερομηνία παραγωγής του προϊόντος. Τα δύο πρώτα ψηφία (08) αναφέρονται στην εβδομάδα και τα δύο τελευταία στο έτος παραγωγής, δηλαδή το συγκεκριμένο ελαστικό παρήχθη την 8η εβδομάδα του 2009.

9. Τubeless σημαίνει, ότι το ελαστικό δεν φέρει σαμπρέλα στο εσωτερικό του.

10. Η σήμανση με τις νιφάδες χιονιού υποδηλώνει την καταλληλότητα του ελαστικού σε δύσκολες χειμερινές συνθήκες, ακόμη και σε χιόνι.

11. M+S (Mud + Snow) είναι τα χειμερινά ελαστικά για λάσπες και χιόνια.

12. Σήμανση, ότι το ελαστικό πληροί τα πρότυπα της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη. Ο αριθμός στον κύκλο μετά το Ε υποδηλώνει τη χώρα.

13. Tα ελαστικά Run Flat συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά μετά από απώλεια πίεσης. Πρέπει να συνδυάζονται με σύστημα ελέγχου της πίεσης του αέρα και υπόκεινται σε κάποιους περιορισμούς. Για παράδειγμα μπορούν να συνεχίσουν χωρίς αέρα για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα (συνήθως 80) και με μειωμένη ταχύτητα (π.χ. έως 80 χλμ./ώρα).

14. Δείκτης φθοράς του πέλματος ενός ελαστικού. Το όριο για το ελάχιστο βάθος πέλματος είναι 1,6 χιλιοστά στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, συνιστάται όμως να αντικαθιστούμε τα ελαστικά μας το αργότερο στα 2 χιλιοστά.

Πηγή gazzetta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου